Het ontwerp van de Essity-app begon bij het achterhalen en uitwerken van de gebruikersinteractie en is uiteindelijk uitgewerkt tot een volledig klikbaar prototype. Dit heeft geresulteerd in een app die aansluit bij de wensen van alle typen gebruikers. Dankzij de app kan het bedrijf de ombouw van productielijnen nu op een effectieve wijze aansturen en doorvoeren.
Onze diensten, ons terrein
en vinden samen een toepasbare oplossing.
Een aantal van onze expedities
Een efficiënter productieproces
De RDW-app gebruiksvriendelijk maken
Een analyse van de bestaande RDW-app heeft geresulteerd in een nieuw ontwerp. De app is verbeterd op het gebied van gebruiksvriendelijkheid, functionaliteiten en uitstraling. Met de RDW Voertuig-app biedt RDW kentekeninformatie op een gebruiksvriendelijke en intuïtieve manier aan alle Nederlanders aan.
Informatie speels in beeld brengen
Historische of culturele informatie hoeft helemaal niet saai te zijn! Met de ontwikkeling van de Spacetime Layers app wordt locatie-afhankelijke informatie op een speelse wijze in beeld gebracht. De informatie bereikt de gebruiker op het juiste moment én letterlijk op de juiste plaats.
Het versimpelen van een complex systeem
Het juiste design kan een ingewikkeld systeem vergemakkelijken. Dankzij de Scaffolding-app werkt Bilfinger nu met overzichtelijke digitale werkbonnen voor steigerbouw werkzaamheden. Het ontwerp van deze app maakt het mogelijk om op een smartphone of tablet alle informatie over een bepaald project in één digitaal dossier up-to-date te houden. Administratie en facturering is grotendeels geautomatiseerd. Snel, efficiënt en foutloos.
Visual Changemaking, een andere manier van communiceren
Beelden en visuele weergaves zorgen voor een andere manier van verbinding en overzicht. Door bijvoorbeeld complexe processen of vergaderingen te visualiseren verbind je de mensen op een andere manier met de content dan wanneer je dit met tekst doet. Het helpt om de boodschap beter over te brengen en zorgt voor meer energie. De Visual Changemaking methode maakt het gemakkelijker de dialoog aan te gaan en is in vergelijking met passieve vergaderingen juist erg creatief, verfrissend en leuk.
Onze kennis delen in workshops
Onze kennis over gebruiksvriendelijk ontwerp delen we graag in workshops. Interactieve sessies die we afstemmen op het gebied waarin de klant zich graag wil ontwikkelen.
Het uitvoeren van gebruikersonderzoek
Gebruikersonderzoek biedt inzicht in de doelgroep. Middels verschillende methoden onderzoeken we het gedrag en de behoefte van de doelgroep. Deze kennis staat aan de basis van een product of dienst waar de gebruiker blij van wordt.
De gebruiker begrijpen met de Customer Journey Mapping methode
Een gebruiksvriendelijk product ontstaat pas wanneer de wensen van de gebruiker overzichtelijk in kaart zijn gebracht. Customer Journey Mapping is een praktische methode om in de belevingswereld van de gebruiker te duiken zodat uiteindelijk een oplossing aangeboden wordt waar de gebruiker echt blij van wordt.