Nieuw dataplatform voor Martini Ziekenhuis live
Het nieuwe data- en informatieplatform voor het Martini Ziekenhuis is live! Dat werd gevierd met een serie demo’s van de eerste management rapportages bovenin onze Buster Foodtruck. Alle collega’s van het Martini Ziekenhuis waren hiervoor uitgenodigd. De demo’s werden samen met onze consultants gegeven door de afdeling Business Intelligence van het ziekenhuis, onder het genot van een gezonde lunch en een lekker bakje koffie.
Datagedreven samenwerken
Het platform is een belangrijke stap in de ambitie van het Martini Ziekenhuis om meer datagedreven samen te werken. Zo kan het ziekenhuis de effectiviteit van de patiëntenzorg continu blijven verbeteren en de bedrijfsvoering daaromheen zo efficiënt mogelijk besturen. Daarvoor wordt de data uit verschillende bronsystemen verzameld, gevalideerd en gemodelleerd in 1 datawarehouse. Via verschillende Power BI rapportages wordt de data in het platform op een gebruiksvriendelijke en visueel aantrekkelijke manier aangeboden. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld op verschillende details inzoomen, filters aan- en uitzetten en persoonlijke voorkeuren opslaan.
‘Allemaal dezelfde waarheid’
Jan Koning, product owner in het Martini Ziekenhuis: ‘Met het nieuwe Martini Data Platform hebben we alle data beschikbaar op één plek. Dat maakt dat we bij datagedreven beslissingen, allemaal dezelfde waarheid als uitgangspunt hebben. Met als voordeel dat we effectiever en efficiënter kunnen samenwerken om de zorg verder te verbeteren. Het nieuwe platform is heel gebruiksvriendelijk, flexibel en interactief. We zijn er blij mee, dit gaat ons als ziekenhuis verder helpen.’
Schaalbare oplossing
Het platform is ontwikkeld in de cloud (Azure) voor een toekomstvaste en schaalbare oplossing. Daarbij werkten we samen met Wortell. Maar het project is nog niet afgelopen. De komende maanden worden er nog meer rapportages gebouwd en gebruikers opgeleid. Houd onze kanalen dus in de gaten voor meer updates!