Halverwege 2006 werd het bedrijf waar Jan Schut en Richard Tapper werkten overgenomen door een grote ICT-speler. Dat ze daar niet zouden passen, wisten ze meteen. Maar waar wilden ze dan wel werken? Bij welk bedrijf hebben ze oog voor de mens en vind je interessant werk?
Wie we zijn
Alle bedrijven met de juiste instelling waren inmiddels overgenomen door een van de grote jongens. Daarom besloten Jan en Richard het zelf te doen. Niet omdat ze per se ondernemer wilden zijn, maar omdat ze bij een leuk bedrijf wilden werken. Zo werd New Nexus, dat letterlijk nieuwe verbinding betekent, in 2007 geboren. En de naam zegt het al… New Nexus wil medewerkers, klanten en omgeving met elkaar verbinden.
Inmiddels is New Nexus een platform voor (IT-)professionals die iets willen betekenen in hun werk, in het bedrijf en in de maatschappij. We geloven dat je groeit door te delen en dat morgen belangrijker is dan de winst van vandaag. Want zo ontstaan de mooiste en meest duurzame innovaties. Van technologische oplossingen tot een compleet nieuwe visie of verrassende samenwerkingen. En gaan niet alleen wij, maar ook onze klanten en andere samenwerkingspartners steeds weer met een glimlach aan het werk.
Groeien door te delen
Vandaag de dag bestaan we alweer bijna 20 jaar en werken we met 150 specialisten verdeeld over een vijftal bedrijven. Wij vergelijken de verschillende bedrijven vaak met een vloot. Vanuit onze thuishaven in Haren varen we gezamenlijk uit. Hierdoor zijn we breed inzetbaar en, net als een boot, wendbaar als de situatie daar om vraagt.
Delen in het bedrijf
Wij hanteren het Rijnlandse ondernemingsmodel waarbij morgen belangrijker is dan de winst van vandaag. Vergelijkbaar met een familiebedrijf willen wij het bedrijf uiteindelijk overdragen aan de mensen die bij New Nexus werken in plaats van verkopen aan een van de grote jongens. Hierbij is continuïteit van onze cultuur en identiteit gewaarborgd.
Verdelen van de winst
We zorgen niet alleen goed voor onszelf, maar ook voor onze omgeving. Via een democratisch proces verdelen we elk jaar de helft van de bedrijfswinst over onderwerpen die wij belangrijk vinden. Voorbeelden hiervan zijn sport, innovatie, goede doelen, duurzaamheid en socials. Het verdelen van de winst gebeurt volgens het ik-wij-zij-principe.
Delen van kennis
Kennis, ervaring en wijsheid hebben we nodig om ons vak goed uit te voeren. De door ons opgedane kennis en ervaring delen we graag met onze omgeving. Op deze manier kunnen we iets voor de samenleving betekenen. Kennis delen doen we zowel extern als intern.