Webinar: Een goede app verkoopt zichzelf (niet)
Een goede app verkoopt zichzelf. Of toch niet? Zit een app echt goed in elkaar, dan is de kans groot dat mensen die de app eenmaal gebruiken, ook blijven gebruiken. Maar ja, wat is ‘echt goed’? In dit webinar vertellen 3 experts alles over de waarde van gebruikersonderzoek, human centered design en het 5D model als logisch stappenplan voor het (door)ontwikkelen van een effectieve app.
Het webinar vindt plaats op donderdag 9 maart van 12 – 13 uur en is relevant voor iedereen die overweegt een app voor zijn of haar organisatie te (laten) maken of een bestaande app een nieuwe boost wil geven.
Human-centered design en het 5D model voor app ontwikkeling
New Nexus collega en app developer Rutger Roffel zal toelichten wanneer het goed idee is om te kiezen voor een app in tegenstelling tot bijvoorbeeld een web of desktop applicatie. Om daarna in ons 5D model voor effectieve app ontwikkeling te duiken. Via de stappen Define, Design, Develop, Deploy, Deliver, voorkomt dit model dat je meteen de functionaliteit induikt, maar eerst stil staat bij de vraag wat je nu eigenlijk bij wie wil bereiken en waarom. In elke fase moeten weer nieuwe keuzes worden gemaakt die Rutger ook zal benoemen. Natuurlijk met voorbeelden van best practices.
We hebben UX en conversie expert Eddy Boeve bereid gevonden om te vertellen over de principes van human centered design en persuave design. Hoe voorkom je dat mensen na een paar keer app gebruik afhaken en zorg je dat ze juist blijven terugkomen, bijvoorbeeld met behulp van gamification. Waarbij we de ethiek rondom de overtuigingstechnieken die je kunt toepassen om het gebruik te verhogen, niet uit het oog verliezen. Eddy werkt bij iO Digital en is trainer bij o.a. Emerce en Beeckesteijn Business School.
Hoogleraar Consumer Behaviour & Well-being Koert van Ittersum gaat in manieren om met je doelen aan te sluiten bij de behoefte en het gedrag van je gebruikers (die net mensen zijn). Hij deelt de inzichten uit zijn meest recente onderzoek over de adoptie van een app en website in het kader van een preventief gezondheidsprogramma.
Kortom, is een app voor jouw organisatie een slimme keuze? En zo ja, hoe zorg je dan dat jouw app wél gebruikt wordt? Uiteindelijk wil je natuurlijk dat de investering in de app je organisatie meer oplevert dan dat het kost.